Thursday, April 14, 2011

wa pun hampir kena tapi dan minta tolong cikgu 1992 mrsm muar...

Dendam ‘ponteng’ gotong-royong
Oleh Asmah Rusman
asmah@hmetro.com.my


SAKIT...Muhammad Affiq yang cedera menunjukkan laporan polis yang dibuatnya.
KAJANG: “Saya terus dipukul sebaik dibawa ke satu blok bersebelahan asrama pada awal pagi kononnya untuk berbincang hal peribadi,” kata Muhammad Affiq Ahmad Nordin, 17, yang menerima tiga jahitan di tepi mata kiri selain mengalami sakit dada selepas dibelasah sekumpulan pelajar sebuah sekolah berasrama, di sini, kelmarin.

Beliau yang tidak tahu punca dirinya dibelasah mengagak kejadian itu berpunca apabila kumpulan pelajar terbabit dipanggil guru kerana ‘ponteng’ gotong-royong di sekolah berkenaan beberapa hari sebelum kejadian itu.


Katanya, akibat kejadian itu, dia pengsan sebelum kumpulan pelajar terbabit membawanya ke katil dan membersihkan darah pada lukanya.

“Sebaik sedar kira-kira jam 6.30 pagi saya mendapati kesan luka pada muka sudah dibersihkan. Mungkin ketika saya tidur, mereka membersihkannya. Saya juga diugut supaya menyatakan terjatuh tangga jika ada rakan atau guru bertanyakan luka pada muka saya,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Cheras Jaya, di sini, semalam.


Bapanya, Ahmad Nordin Muhyi, 49, berkata dia kesal dengan kejadian yang menimpa anaknya itu kerana kejadian pergaduhan di asrama sekolah anaknya itu sudah banyak kali berlaku.


“Saya mengetahui kejadian itu selepas dimaklumkan seorang rakan yang juga guru sebaik melihat kesan luka pada muka anak,” katanya.


Beliau berharap pihak pengurusan sekolah menyiasat kejadian itu dan mengambil tindakan terhadap mereka yang terbabit.


Sementara itu, Pemangku Ketua Polis Kajang, Superintendan Azman Ayob, berkata mangsa dikejutkan kumpulan pelajar terbabit kira-kira jam 2 pagi sebelum diajak ke blok bersebelahan asrama bagi berbincang mengenai masalah peribadi.


“Sebaik tiba di blok berkenaan, mangsa dipukul dan dibelasah tanpa henti sehingga dia tidak sedarkan diri.


“Bagaimanapun, mangsa dipercayai dihantar semula ke bilik asramanya oleh kumpulan pelajar terbabit kerana mangsa memberitahu ketika sedar pada kira-kira jam 6.30 pagi, mangsa berada di atas katil dalam bilik asramanya,” katanya.


Katanya, berikutan itu, mangsa cedera serius dan sakit di dada serta menerima tiga jahitan di mata kiri.


Beliau berkata, setakat ini, empat remaja ditahan bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 147 Kanun Keseksaan.

No comments:

Post a Comment