Monday, August 16, 2010

laporan pdrm terhadap shahrizat + the geng bakal menyusul...

'Bukan mangsa buat aduan terhadap menteri'


2010/08/17
E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel

KUALA LUMPUR: Polis sedang meneliti laporan dibuat terhadap seorang timbalan menteri yang didakwa terbabit dengan aktiviti salah laku seks dan jenayah yang dibuat seorang ahli politik di Brickfields, Sabtu lalu.
Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Bakri Mohd Zinin berkata, siasatan terperinci akan dibuat bagi melihat sama ada ia berbentuk tohmahan memandangkan ia bukan aduan daripada mangsa sebaliknya daripada pihak ketiga.


“Kes yang didakwa itu sudah lama berlaku sekitar tahun 2000 dan 2001. Kita akan lihat sama ada laporan itu berbentuk tohmahan atau sebaliknya. Jika ia betul-betul berlaku, kami akan buka kertas siasatan, tetapi jika sebaliknya tidak perlu kita panggil beliau (timbalan menteri).


“Setakat ini, kita belum lagi terima laporan polis daripada mana-mana individu yang mendakwa menjadi mangsa timbalan menteri itu,” katanya di Bukit Aman, semalam.


Mohd Bakri berkata, beliau meminta semua pihak supaya memberi ruang kepada polis untuk menjalankan siasatan berhubung laporan itu.


Akhbar semalam melaporkan seorang timbalan menteri bakal disiasat polis selepas satu laporan dibuat berhubung salah laku seksual yang dilakukannya.


Dalam laporan polis itu, pengadu turut mendakwa timbalan menteri itu turut terbabit dengan kegiatan pelacuran kelas atasan termasuk membekalkan gadis di kalangan pelajar kolej serta aktiviti pengedaran dadah.

No comments:

Post a Comment